Kundeservice
Vi håper at dere får svar på deres spørsmål her. Hvis ikke, ta kontakt med oss her.
Frakt / levering
Vi sender kun innenlands i Norge. Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert. Ordre fra byxe.no blir sendt som brev med frakt på 39 kr. Normal leveringstid vil være mellom 1-3 virkedager (noe lengre leveringstid i høytider og til enkelte områder i Norge). Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til 55 kr. Vi tar kontakt pr e-post om så er tilfelle. Vi sender fraktfritt ved bestillinger over 500 kr.
Pick-up point
Dere kan velge å hente varene selv og det vil da ikke bli fakturert fraktkostnad. Varene kan hentes i Kristiansand på angitt tidspunkt ved betaling i kassen. Dere kan også ta kontakt med oss på post@byxe.no dersom dere ønsker å avtale et annet tidspunkt for henting.
Retur og bytte
Vi ønsker at dere skal være fornøyd med varene kjøpt hos byxe.no. Du har 14 dagers retur og bytterett fra dagen du mottok varen(e). Fyll ut returskjema som følger med i pakken og legg ved i returforsendelsen.
Returkostnadene bæres av forbrukeren. Dersom varen skal byttes i en ny vare, vil vi sende den nye varen fraktfritt.
Ved bytte til dyrere vare(r) vil det bli sendt en ny faktura. Et eventuelt restbeløp ved bytte til en rimeligere vare eller dersom du ønsker pengene tilbake, vil bli overført til kontonr. på det kortet som ble benyttet ved handelen. Varer kjøpt i november og desember har full bytterett til 10. januar.
Videre forutsettes det at varen kan returneres i samme stand som da varen ble mottatt, samt i original forpakning. Dersom det er skade forskyldt av forbrukeren på returnert vare vil ikke angreretten kunne gjøres gjeldende.
Reklamasjon / skade under frakt
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Dersom det dessverre er en feil eller mangler på varen, eller skade under frakt, vennligst ta kontakt med oss på post@byxe.no innen rimelig tid fra du mottok varen slik at vi kan ordne opp i situasjonen.
Kunden må alltid ta kontakt med oss først, før en defekt vare sendes i retur.
Vi dekker returkostnaden ved reklamasjoner.
Fyll ut returskjema og legg ved i pakken med defekt vare som sendes tilbake til oss.
Vare(r) som skal returneres sendes til:
byXE
Dvergsnesstien 12
4639 Kristiansand
Angrerettloven
Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg. Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den. Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur.
Eventuelle rabatter gjelder ordinære varer og gjelder ikke på allerede nedsatte/rabatterte varer. Vi tar også forbehold om at salgsvarer kan være utsolgt.
byXE
Tlf: 93 40 40 70 / 92 84 46 92
post@byxe.no
Org. nr: 923 630 112